سیستم دارایی ثابت سپیدار

سیستم دارایی ثابت سپیدار مدیریت امور دارایی ثابت را بر عهده دارد. این بخش از نرم افزار حسابداری سپیدار، امکاناتی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید مدیریت امور دارایی ثابت را در دست بگیرید.
در ادامه به بررسی امکانات، مزایا، نحوه فروش و قیمت سیستم حسابداری دارایی ثابت سپیدار می‌پردازیم.

درخواست دمو سپیدار
مشاوره : ۰۲۱۴۶۰۱۴۷۲۱
سیستم دارایی ثابت نرم افزار حسابداری سپیدار

سیستم دارایی ثابت نرم افزار سپیدار چیست؟

همان طور که می‌دانید دارایی‌های یک شرکت به دو بخش جاری و غیرجاری تقسیم می‌شود. دارایی ثابت بخشی از دارایی غیرجاری شرکت می‌باشد. درواقع در هر سازمانی حسابداری دارایی ثابت، امری ضروریست.

دارایی ثابت شامل ساختمان، ابزارآلات، ماشین‌ها، اثاثه و منصوبات، وسایط نقلیه و لوازم اداری می‌باشد.

به دلیل اهمیت این بخش از حسابداری شرکت، نرم افزار سپیدار سیستمی مجزا برای آن طراحی کرده است. درواقع سیستم حسابداری دارایی ثابت سپیدار شما را از آخرین وضعیت دارایی غیرجاری شرکت مطلع می‌سازد.

شما با اطلاعات به دست آمده از این سیستم و ارزشیابی آن‌ها می‌توانید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنید.

شما با گزارشات این سیستم می‌توانید کاملا منطقی برای کنارگذاشتن دارایی یا جایگزین کردن آن تصمیم بگیرید.

هدایای ویژه صدرا محاسب

شرکت صدرامحاسب بصیر هدیه های ویژه زیر را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

امکانات سیستم حسابداری دارایی ثابت سپیدار

پیشنهاد ما برای تصمیم گیری درباره دارایی غیرجاری شرکت، استفاده از ماژول جامعی است. این سیستم برای شما امکاناتی فراهم می‌کند که شما را در این تصمیم یاری می‌نماید. در ادامه این امکانات را توضیح داده‌ایم:

امکانات سیستم دارایی ثابت سپیدار
  1. عملیات دارایی ثابت: شما پس از خرید یا تحصیل دارایی ثابت می‌توانید دارایی را ثبت کنید. پس از ثبت می‌توانید تمامی عملیات مربوط به دارایی را پیگیری کنید. در این حالت شما به سیستمی منظم دسترسی دارید که از تمامی عملیات گزارش گیری می‌کند.
    این عملیات شامل فروش، نقل و انتقال، تغییر نرخ و روش، حذف و اسقاط می‌شود. هر کدام از این موارد دارای نکات است که تمامی آن در این سیستم گنجانده شده است.
    به عنوان مثال اگر دارایی به جایی منتقل شده است می‌توان عملیات نقل و انتقال را ثبت نمود‌. یا درصورتی که دارایی تمام شده باشد می‌توانید از گزینه حذف دارایی استفاده کنید.
    این‌ها مواردی است که تنها با سیستم دارایی ثابت امکان پذیر است.
  2. فرآیند محاسبه استهلاک دارایی: محاسبه استهلاک دارایی به دو صورت مستقیم و نزولی صورت می‌گیرد. همان طور که مطلع هستید مرجع این محاسبه جدول قوانین استهلاک می‌باشد. برای مثال استهلاک اثاثیه و منصوبات در این جدول ۵ ساله ذکر شده است. این سیستم می‌تواند محاسبه استهلاک را به صورت خودکار انجام دهد. این امر سبب شده تا احتمال خطا کاهش یابد.
  3. پلاک گذاری: عملیات پلاک کوبی یا به اصطلاح پلاک گذاری دارایی نیز از امکانات این سیستم است.
    دارایی‌های ثابت از نظر عملیات پلاک کوبی دارای انواع مختلفی است. انواع دارایی از این نظر شامل موارد زیر است:
    اموال قابل تشخیص و قابل طبقه بندی مثل فرش،بخاری و کولر
    اموال دارای شماره شناسایی مثل وسایل نقلیه، سند زمین و ساختمان
    اموالی که جداگانه تهیه شوند ولی در مجموع یک دارایی را تشکیل می‌دهد مثل سیستم گرمایشی و سرمایشی
    برای پلاک گذاری دارایی ثابت دو روش استفاده می‌شود. این دو روش دستی و خودکار است.
    سیستم دارایی ثابت سپیدار می‌تواند تمامی این عملیات وقت گیر را برای شما تسهیل و تسریع نماید.
  4. گزارش گیری اموال: شما با ثبت اموال و دارایی شرکت می‌توانید در کسری از ثانیه آن‌ها را مشاهده کنید. این امر سبب می‌شود تا دریافت گزارشات از عملکردهای این دارایی امکان‌پذیر شود.

سیستم دارایی‌های ثابت سپیدار برای چه مشاغلی مناسب است؟

در توضیحات بالا گفته شد کارکرد این سیستم ثبت دارایی غیرجاری از نوع ثابت است. درواقع این نوع دارایی در تمامی شرکت‌ها با هر نوع عنوانی وجود دارد.
شما در شرکت‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و پیمانکاری این دارایی را مشاهده می‌کنید.
به دلیل جامعیت این ماژول انتظار بالایی از آن داشته باشید. زیرا می‌تواند تمام نیازهای حسابداری دارایی ثابت را برطرف سازد.

دارایی ثابت سپیدار سیستم برای چه مشاغلی مناسب نیست؟

همانطور که اشاره شد این سیستم مناسب تمام کسب و کارها است. پس با افزایش دارایی ثابت شرکت، شما احتیاج به این سیستم دارید.

چه مشاغلی به سیستم حسابداری دارایی ثابت نیاز دارند؟

سیستم دارایی ثابت نرم افزار سپیدار چه کمکی به کسب و کارتان می‌کند؟

در ابتدا گفتیم این سیستم تمامی اطلاعات مربوط به دارایی‌های ثابت را ثبت می‌کند. به دلیل حساسیت این امر احتیاج به سیستمی پیشرفته است.

در ادامه عملیاتی که برای انجام آن، سیستم مذکور به یاری شما می‌آید را آورده‌ایم.

  1. محاسبه استهلاک: توجه داشته باشید که محاسبه استهلاک امری ضروری است. این عملیات اثر خود را در طولانی مدت نشان می‌دهد. درواقع شما با محاسبه استهلاک می‌توانید حوادث آینده را پیش بینی کنید.
    سیستم دارایی ثابت سپیدار استهلاک را به دقت محاسبه می‌کند. همچنین این امر شما را در راستای برنامه ریزی دقیق یاری می‌رساند.
  2. صدور سند به سیستم حسابداری: یکی از ویژگی‌های سیستم‌های سپیدار، ارتباط آن‌ها است. این سیستم نیز تحت عنوان ماژولی جامع معرفی شده است. شما با ثبت عملیات در آن شاهد صدور سند به سیستم حسابداری به صورت خودکار هستید.
  3. گزارشات دقیق: حساسیت در دریافت گزارشات دارایی ثابت به دلیل اهمیت و ارزش بالای آن‌ها افزایش می‌یابد. با این سیستم همیشه و در هر زمانی قادر به دریافت گزارشات دقیق هستید. این گزارشات به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه تمامی عملکردهای شرکت باشید.
  4. پلاک گذاری: پلاک کوبی دارایی در واقع مهم‌ترین عامل در تشخیص و تفکیک دارایی است. در واقع این عملیات برای تمامی دارایی‌ها انجام می‌گیرد. دلیل این امر شناسایی اصالت آن‌ها است. سیستم شما را در ثبت پلاک کوبی کمک می‌کند.
  5. تعیین محل استقرار: هر دارایی ثابت جایگاهی در شرکت دارد. حتی ممکن است در طول فعالیت شرکت، دارایی خریداری شده را به مکانی دیگر منتقل کنید. این سیستم می‌تواند بستری برای تعیین مکان دارایی باشد.
  6. مسئول دارایی: ممکن است دارایی شرکت توسط یک نفر اداره شود. تمامی پیامدها و پیشامدهای این دارایی به عهده این فرد است. این امر در سیستم دارایی ثابت نرم افزار سپیدار توسط بخشی پوشش داده شده است.
  7. صدور سند استهلاک: برای ثبت محاسبه استهلاک لازم است سند استهلاک صادر گردد. این عملیات در بازه‌های زمانی مختلف صورت می‌گیرد. مدت زمان آن به نیاز شرکت و حسابداری دارایی بستگی دارد.
    صدور سند استهلاک به صورت ماهانه، تجمعی و سالانه صادر می‌شود.
سیستم دارایی ثابت نرم افزار سپیدار چه کمکی به کسب و کارتان می‌کند؟

قیمت نرم افزار دارایی ثابت سپیدار

دارایی‌های ثابت شرکت مانند ساختمان، وسایط نقلیه، ماشین دستگاه‌ها را شامل می‌شود. ارزش بالای آن‌ها سیستمی دقیق و پیشرفته برای ثبت عملیات مرتبط با آن‌ها را می‌طلبد.
قیمت این نرم افزار با احتساب امکانات ذکر شده برای انواع شرکت‌ها مبلغ ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.

ویژگی‌های سیستم دارایی‌های ثابت نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم

تعدادی از ویژگی‌های این سیستم تحت عنوان امکانات در بالا آورده شد. در این بخش می‌خواهیم به ویژگی‌های برجسته این ماژول بپردازیم.

  1. محاسبه سود و زیان: اسناد صادرشده دارایی‌های ثابت نیز مانند هر حساب دیگر در بر گیرنده عملیات مختلف است. این عملیات می‌تواند از انواع مختلفی باشد. این عملیات شامل فروش، نقل و انتقال، اسقاط و حذف است.
    شما با ثبت هر کدام از عملیات دارایی می‌توانید در همان لحظه صورت سود و زیان آن را دریافت کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری منطقی نسبت به دارایی داشته باشید.
  2. بلا استفاده کردن: ممکن است طی تصمیماتی دارایی را از گزینه مصرف کنار بگذارید. امکان دارد آن‌را به انبار بفرستید یا درصدد انجام موارد مختلف روی آن باشید.
    این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا دارایی مذکور را به لیست بلا استفاده‌ها اضافه کنید. در نظر داشته باشید که میزان استهلاک در این شرایط ۳۰ درصد می‌باشد.
  3. استفاده مجدد: گفتیم می‌توانید به هر دلیلی هر مقدار از دارایی شرکت را بلا استفاده کنید. در این بخش می‌گوییم شما این امکان را دارید که بنا بر صلاح دید و تصمیم اتخاذ شده، دارایی بلااستفاده را به دور مصرف بازگردانید.
    تمامی شرایط به حالت قبل بازمی‌گردد. با دارایی بازگشتی همان طور رفتار می‌شود که با دیگر دارایی‌ها.
  4. محاسبه استهلاک: استهلاک به معنای فرسایش بر اثر گذشت زمان است. برای محاسبه آن به قوانین و معیارهای دقیقی احتیاج است. تمام این معیارها در جدول قوانین استهلاک توضیح داده شده است.
    این سیستم به صورت خودکار و طبق قوانین، استهلاک اموال شرکت را محاسبه میکند. سپس برای آن‌ها سند حسابداری محاسبه استهلاک صادر می‌نماید.
ویژگی‌های سیستم دارایی‌های ثابت نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم

مزایای سیستم دارایی‌های ثابت سپیدار

در این بخش به مزایای این سیستم که آن را منحصر به فرد نموده اشاره می‌کنیم. این مزایا در ادامه آورده شده‌اند.

  • افزودن دارایی ثابت: شما در ابتدای شروع فعالیت دارایی و اموال خود را وارد سیستم می‌کنید. حال زمانی را در نظر بگیرید که مالی را در وسط دوره خریده‌اید. یا ممکن است شرکتی در میانه راه باشد و به تازگی سیستم دارایی ثابت خریداری کرده باشد. شما می‌توانید به راحتی تمامی اطلاعات قبلی اموال را در لحظه‌ای وارد سیستم کنید. حتما قبل از آن تمامی اطلاعات را در اکسل ثبت کرده‌اید. در اینجا تنها کافیست اکسل دارایی را وارد سیستم کنید.
  • مخارج پس از تحصیل: مخارج دارایی پس از تحصیل به دو دسته تقسیم می‌شوند:
    مخارج عادی
    مخارج سرمایه‌ای
    همچنین برای طبقه بندی مخارج می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم:
    گسترش و الحاق
    تعویض و بهسازی
    جابجایی مجدد
     تجهیزات تعمیر و نگهداری
     بازرسی‌های عمده
    مخارج پیاده سازی برچیدن و بازسازی
    در واقع تمامی این مخارج باید توسط سیستمی دقیق محاسبه شود تا ایرادی به کار وارد نشود. شما با سیستم دارایی سپیدار می‌توانید به راحتی تمامی مخارج را محاسبه کنید.
  • محاسبه قانونی استهلاک: ماده ۱۴۹ قانون مالیات‌های مستقیم به استهلاک اموال پرداخته است. این ماده این گونه بیان می‌کند که هزینه استهلاک دارایی‌های استهلاک پذیر جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
    همان طور که قبلا هم اشاره شد مقررات محاسبه استهلاک‌های دارایی‌ها شامل جدول استهلاک می‌باشد. این جداول و روش اجرای درست آن توسط سازمان امور مالیاتی تهیه می‌شود. این قوانین تمامی استانداردهای حسابداری را رعایت نموده‌اند.
    برای در نظر گرفتن این قوانین نیاز به سیستم دارایی که این موارد را شامل شود، کاملا ملموس می‌شود.
  • کارت دارایی: هر دارایی پس از ثبت در سیستم دارای یک کارت می‌شود. این کارت مثل شناسنامه برای اموال است. مواردی در این کارت بیان می‌شود که در ادامه شمرده‌ایم:
    زمان خرید دارایی
    مسئول دارایی
    بخشی که دارایی در آن قراردارد
    مشخص نمودن مرکز هزینه‌های دارایی
    قیمت تمام شده دارایی
    محاسبه استهلاک
مزایای سیستم دارایی‌های ثابت سپیدار

مشخصات فنی نرم افزار حسابداری دارایی ثابت سپیدار

این سیستم هماهنگی دقیقی با دیگر سیستم‌های حسابداری دارد. با ثبت اطلاعات در این سیستم سندی در حسابداری صادر می‌گردد.

نحوه فروش سیستم حسابداری دارایی‌های ثابت سپیدار

برای خرید این سیستم بی نظیر می‌توانید به دو روش اقدام کنید:

  1. خرید حضوری: به شرکت صدرا محاسب بصیر مراجعه کنید. همکاران ما شما را با این سیستم آشنا می‌کنند. زمانی که سیستم به تاییدتان رسید می‌توانید آن را تهیه کنید.
  2. خرید غیر حضوری: برای خرید آنلاین می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. همچنین با تماس با مشاوران ما، مشاوره رایگان دریافت می‌کنید. پس از توضیحات بیان شده توسط همکاران ما می‌توانید تصمیم‌گیری سنجیده‌ای انجام دهید.

سیستم حسابداری دارایی سپیدار در مقایسه با رقبا

این سیستم برای افرادی است که به شرکت خود اهمیت می‌دهند. درواقع می‌خواهند تمامی کارهایشان طبق اصول پیش رود. در این حالت چیزی از قلم نمی‌افتد و احتمال خطایی باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل این سیستم برای کسب و کار این گونه افراد بسیار ارزنده محسوب می‌شود. سیسیتم دارایی به دلیل پیچیدگی و رعایت تمام قوانین از آن دسته سیستم‌هاست که هر نرم افزاری به سراغش نمی‌رود. درواقع ریسک برنامه نویسی آن بالا است. با کوچکترین خطای احتمالا دردسری اتفاق می‌افتد. اما شرکت همکاران سیستم توانسته برعکس رقبا وقت زیادی برای طراحی این سیستم بگذارد. این شرکت سیستم دارایی ثابت را با رعایت تمام قوانین و استانداردهای حسابداری تهیه نموده است.

سیستم حسابداری دارایی سپیدار در مقایسه با رقبا

قیمت در مقایسه با رقبا

این سیستم با توجه به پیچیدگی طراحی و تسهیل کاربری آن و البته برتری نسبت به رقبا دارای قیمتی قابل توجیه است. در نظر داشته باشید که شما هزینه کوچکی در مقابل ارزش دارایی‌ها برای ساماندهی آن‌ها می‌پردازید.

عملکرد سیستم دارایی‌های ثابت سپیدار در مقایسه با رقبا

این سیستم تمام عملیات مربوط به دارایی از جمله فروش، استهلاک، انتقال، حذف و اسقاط را پیگیری می‌کند. برای مثال زمانی که دارایی به اتمام رسید می‌توانید از حذف استفاده کنید. و یا زمانی که دارایی به مکانی دیگر منتقل شد می‌توانید از انتقال استفاده کنید.

سفارشی سازی در مقایسه با رقبا

همانطور که در بالا نیز اشاره شد سیستم دارایی ثابت سپیدار دارای پیچیدگی‌هایی در طراحی است. همچنین از معدود سیستم‌هایی است که شرکت‌های نرم افزار حسابداری بر روی آن کار می‌کنند. از طرفی با وجود تمام این پیچیدگی‌ها دارای کاربری راحت است. به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم تمام این سیستم برای شما سفارشی سازی شده است. شما با استفاده از آن می‌توانید تمام عملیات مربوط به اموال را ردیابی کنید.

سیستم حسابداری دارایی ثابت نرم افزار سپیدار

سهولت در استفاده از سیستم نسبت به رقبا

اهمیت و ارزش بالای دارایی سبب شده تا این سیستم بسیار کاربر پسند باشد. درواقع طراح سیستم سعی نموده تمام قوانین را در آن بگنجد ولی محیط کاربری راحت و در دسترسی ایجاد کند.

به روز بودن سیستم در برابر رقبا

به دلیل ارزش بالای موجودیت‌های وارد شده به این سیستم، اهمیت دقت آن افزایش می‌یابد. از طرفی به دلیل استفاده از قوانین و معیارهای مختلف در آن باید به شدت منعطف باشد. به نحوی که این سیستم با کوچکترین تغییراتی در عوامل موثر به روزرسانی می‌شود.
دیگر نگران اطلاعات اموالتان نباشید.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما می‌توانید با شماره ۴۶۰۱۴۷۲۱-۰۲۱ و ۸۶۰۹۳۴۶۸-۰۲۱ تماس بگیرید.
همچنین می‌توانید فرم زیر را پر کرده تا در سریعترین زمان، کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

فرم مشاوره رایگان

سوالات متداول

ثبت و پیگیری عملیات دارایی ثابت، محاسبه استهلاک دارایی، پلاک گذاری و گزارش گیری اموال از امکانات کارآمد این سیستم می باشند.

کارکرد این سیستم ثبت دارایی غیرجاری از نوع ثابت است و تقریبا در تمامی شرکت‌ها با هر نوع عنوانی وجود دارد.

محاسبه استهلاک، صدور سند به سیستم حسابداری، گزارشات دقیق، پلاک گذاری، تعیین محل استقرار، مسئول دارایی و صدور سند استهلاک از جمله مواردی قابل توجهی است که در اختیار کاربران قرار می گیرد.