مقدمه: مزایا و معایب نرم افزار سپیدار

در این مقاله می خواهیم شما را با مزایا و معایب نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم آشنا نماییم. نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم، یکی از معروف ترین، معتبر ترین و پر کاربردی ترین نرم افزار های موجود در بازار می باشد.

در ابتدا، شما را با ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب و کامل آشنا می کنیم. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا برای موفقیت شرکت خود، باید در زمینه محاسبات مالی، از یک نرم افزار حسابداری حرفه ای استفاده کنید.

در ادامه شما را با شرکت همکاران سیستم و یکی از معروف ترین نرم افزارهای آنان، آشنا خواهیم کرد. نام این محصول پر کاربرد، نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم می باشد.

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری سپیدار

در ادامه مقاله شما با کلیه ویژگی های نرم افزار سپیدار سیستم و بخش های مختلف آن آشنا خواهید شد. ما به صورت اجمالی به بررسی بسته های مختلف سیستم حسابداری نرم افزار سپیدار سیستم، اشاره خواهیم کرد.

در ادامه به مزیت های نرم افزار حسابداری سپیدار به صورت کامل اشاره می کنیم. در انتها نیز، مواردی که جز معایب نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم به شمار می آید، به شما ارائه خواهیم داد.

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

نرم افزار حسابداری چیست؟

مهم ترین بخش مالی شرکت شما نرم افزار حسابداری است که به شما در تهیه گزارش های مالی کمک می‌کند. بعضی از این نرم افزارها برای حسابداری کسب و کارهای کوچک و بعضی دیگر برای کسب و کارهای بزرگ و تولیدی می‌باشند.

با استفاده از نرم افزار حسابداری درصد خطاهای شما کاهش می‌یابد و شما را به موفقیت نزدیک می‌کند. به طور قطع و یقین بدون آن شما به دردسر می‌افتید.

احتمالاً سؤالی که برای شما به وجود می‌آید این است که «با توجه به نرم افزارهای موجود در بازار، یک نرم افزار حسابداری که بتواند شما را به اهدافتان نزدیک کند چه ویژگی هایی را می‌تواند داشته باشد؟»

نرم افزار حسابداری چیست؟

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب چیست؟

یک نرم افزار حسابداری خوب باید: به روز، یکپارچه، دارای پشتیبانی قوی، سرعت خوب و قابلیت تبدیل اطلاعات باشد. در صورتی که می خواهید این امکانات را مشاهده کنید می توانید از این لینک استفاده کنید.

خیلی مهم است که پیش از خرید یک نرم افزار حسابداری، بدانید که یک برنامه خوب حسابداری، چه ویژگی های پایه ای، باید داشته باشد.

از دید ما، یک نرم افزار حسابداری خوب و کاربردی، باید لااقل شامل ویژگی های زیر باشد:

  • ۱. به روز بودن نرم افزار حسابداری:

    آپدیت بودن و به روز بودن یک نرم افزار حسابداری، یکی از اصلی ترین ویژگی های یک برنامه خوب حسابداری است. به عنوان مثال، برنامه حسابداری باید به صورت کامل با آخرین قوانین تصویب شده در کشور، سازگار و هماهنگ باشد.

  • ۲. یکپارچگی نرم افزار حسابداری:

    از دیگر مهم ترین خاصیت های یک نرم افزار کاربردی حسابداری، قابلیت یکپارچگی آن با سایر زیر سیستم ها و دیگر سیستم های یک مجموعه است.

    به عنوان مثال، نرم افزار حسابداری باید قابلیت اتصال به سایر بخش های سیستم را داشته باشد. علاوه بر این باید قابلیت ارائه انواع گزارشات مالی را داشته و همین طور صحت این گزارشات، مورد تایید باشد.

  • ۳. دارا بودن پشتیبانی قوی و مورد اطمینان:

    با توجه به اهمیت حسابداری که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود پشتیبانی نرم افزار از مهم ترین مسائل می باشد.

    بعضی از شرکت ها در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز این پشتیبانی را انجام می‌‌دهند. معمولاً شرکت ها در یکسال اول به صورت رایگان این پشتیبانی را انجام می‌دهند و در سال های آتی شما یک مبلغ سالانه  را به عنوان کامزد و هزینه پشتیبانی پرداخت می‌کنید.

ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب
  • ۴. سرعت نرم افزار حسابداری:

    زمانی که شما قصد خرید یک نرم افزار حسابداری را دارید فقط نباید به پایین تر بودن قیمت آن توجه نکنید.

    یکی از فاکتورهای اصلی یک برنامه حسابداری حرفه ای،  سرعت آن و تعداد و پردازش اسنادی است که در آن ‌می‌توانید ذخیره کنید.

    حتما باید توجه نمائید که از فروشنده درباره تعداد سندی که می‌توانید ذخیره کنید و همین طور گزارشات مختلف آن سوال بپرسید.

  • ۵. قابلیت تبدیل اطلاعات:

    فرض کنید که یک نرم افزار قدیمی حسابداری دارید و می‏خواهید از یک نرم افزار جدید استفاده کنید.  یا یک فایل اکسل دارید و زمان کافی برای سند زدن را ندارید.

    این زمان است که قابلیت تبدیل اطلاعات به کار شما می‌آید و در زمان و هزینه برای شما صرفه جویی می‌کند. در نظر داشته باشید بعضی از نرم افزارها این قابلیت مهم را ندارند و خریدار هم به این نکته مهم هم توجه نمی‌کند.

    به دلیل اینکه تنها شرکت تولید کننده نرم افزار می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد، بنابراین گاهی اتفاق می افتد که شما مستلزم پرداخت هزینه های مازاد برای تبدیل خواهید بود.

    جالب اینجاست که در این موارد، حتی اگر حسابدار شما برای این کار وقت بگذارد و خودش سند بزند بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

  • ۶. امنیت یک نرم افزار حسابداری:

    با توجه به این که تمام اطلاعات مهم شرکت در نرم افزار حسابداری ثبت می‌شود، بنابراین هر کسی نباید توانایی دسترسی به اطلاعات آن را به صورت عمومی داشته باشد.

    یک  نرم افزار مطمئن، باید این قضیه را باید تضمین کند و منطبق بر استاندارهای به روز امنیتی دنیا باشد. یک برنامه حسابداری کارا، باید بتواند توانایی هک شدن را به حداقل برساند که در صورت خلاف این امر باید صدمات جبران ناپذیری را برای یک شرکت متصور شد.

  • ۷. ظاهر و گرافیک نرم افزار حسابداری و کاربرپسند بودن آن:

    با توجه به اینکه کار حسابداری نیاز به تمرکز بالایی دارد زیبا بودن و گرافیک نرم افزار در عین ساده بودن و کاربردی بودن آن بسیار مهم می باشد.

    حتما دقت نمایید نرم افزار دسترسی آسان و راحتی به منو داشته باشد و کاربری آن، آسان، ساده و قابل فهم باشد.

ویژگی های یک برنامه حسابداری حرفه ای

چرا شرکت هایی که از نرم افزار حسابداری استفاده می‌کنند روز به روز در حال افزایش هستند؟

هر ساله، شرکت های زیادی شروع به استفاده از نرم افزار حسابداری می کنند. از جمله دلایل این امر عبارتند از:

  • تهیه انواع گزارش های مرتبط با کسب و کار خود:

    با کمک گرفتن از نرم افزار حسابداری شما قادر هستید به تمام گزارش ها با کم ترین زمان و بیشترین دقت دسترسی پیدا کنید.

    این در صورتی است که اگر می‌خواستید این گزارش ها را به صورت دستی وارد کنید زمان زیادی را از شما می‌گرفت و ممکن است دقت لازم را نداشته باشید.

  • افزایش چشمگیر سرعت در انواع محاسبات:

    به دلیل اینکه کامپیوتر ها دارای واحد پردازش مرکزی (CPU) هستند قادر به پردازش اطلاعات با سرعت بالایی نسبت به مغز انسان هستند.

    بنابراین کلیه کارهای محاسباتی یک کسب و کار، با کمک یک برنامه حسابداری، با سرعت بسیار بیشتر انجام خواهد شد.

  • بالا رفتن دقت و پایین آمدن ریسک خطای انسانی در محاسبات

    با استفاده از نرم افزار حسابداری خطاهای شما به کم ترین حد خود خواهند رسید که این امر بسیار در کسب و کار شما مهم است.

ویژگی های نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

آشنایی با نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم

نرم افزار حسابداری سپیدار توسط یکی از معروف ترین و معتبرترین شرکت های نرم افزاری ایران یعنی همکاران سیستم طراحی شده است که پشتیبانی یک ساله رایگان را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

معرفی کوتاه از شرکت همکاران سیستم

شرکت همکاران سیستم در سال ۱۳۶۶ با مدیریت تیم سه نفره آقایان محمود نظاری، شهریار رحیمی و همایون حریری، پا به عرصه این حوزه گذاشت.

اصلی ترین هدف این شرکت و شعار اصلی و دیدگاه آن ها از همان ابتدا، مکانیزه کردن فرآیند های سازمانی بود. برای این امر آن ها تلاش کردند تا با عرضه نرم افزار های کاربردی، بیش از پیش، استفاده از نرم افزار را در کسب و کارها، جایگزین نمایند.

از عمده فعالیت های همکاران سیستم ارائه راهکارهای مختلف نرم افزاری برای سازمان ها و صنایع بزرگ و کوچک تولیدی، خدماتی و بازرگانی می باشد.

این شرکت با شعار ساده و پایدار توانسته است نرم افزاری را برای ارتقای کسب و کارها تولید کند که جایگاه قابل قبولی را در بین مشتریان خود به دست آورد.

معرفی نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم

نرم افزار حسابداری سپیدار یکی از محصولات دسته مالی،  برای کسب و کارهای کوچک و شرکتی است که توسط همکاران سیستم تهیه و تولید شده است.

نرم افزار حسابداری سپیدار، شامل بسته های مختلفی برای انواع کسب و کارهای مختلف می باشد. این برنامه حسابداری، شامل بسته های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و پیمانکاری است که بستگی به نوع استفاده هرکدام سیستم های خاص خود را به طور جداگانه ارائه می‌دهند.

در این قسمت می خواهیم شما را با مهم ترین مزایا و معایب نرم افزار سپیدار ، آشنا نماییم. در زیر مهم ترین آن ها به صورت لیست برای شما آماده شده است.

انواع بسته های مختلف نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم
  • بسته تولیدی نرم افزار سپیدار:

    با استفاده از بسته تولیدی نرم افزار حسابداری سپیدار، امکان محاسبه و قیمت گذاری کالاهای تولید شده وجود دارد. همچنین می‌ توانید به تفکیک هر کالا سود و یا زیان آن کالا را مورد محاسبه قرار دهید.

    علاوه بر کالاهای مورد نیاز می‌ توانید خدمات مورد نیاز خود را خریداری و برای آنها فاکتور خرید صادر کنید. همین طور به راحتی قادر به محاسبه بهای تمام شده و نهایی مواد اولیه می‌ باشید. این کار باعث می‌شود که از هدر رفت منابع شما جلوگیری شود.

  • بسته بازرگانی نرم افزار سپیدار:

    با استفاده از بسته بازرگانی نرم افزار حسابداری سپیدار، شما میتوانید با سرعت بالا و به سادگی فاکتور فروش کالا و خدمات برای مشتریان خود صادر کنید.

    همچنین اطلاعات اضافی مربوط به هر فاکتور را ثبت کرده  تا در هر لحظه بتوانید موجودی انبار خود را بررسی نمایید. با استفاده از این برنامه حسابداری، می توانید از آخرین موجودی انبار خود آگاهی پیدا کنید.

    همچنین هزینه حمل کالای خریداری شده را در فاکتور ثبت و به کالاهای خریداری شده تسهیم کنید.

    با استفاده از دریافت و پرداخت در این بسته می‌توانید دریافت و پرداخت وجه نقد و چک را مدیریت کنید و عملیات واگذار به بانک و وصول و واخواست چک های خود را انجام دهید.

  • بسته خدماتی نرم افزار سپیدار:

    با استفاده از بسته خدماتی نرم افزار حسابداری سپیدار، شما قادر خواهید بود که فاکتورهای فروش و خرید خدمات خود را با قیمت های متفاوت ثبت نمایید.

    با استفاده از بسته خدماتی، می توانید به راحتی برای فروشنده ها و واسطه های خود پورسانت را محاسبه و پرداخت نمایید.

    با این بسته نگران وجوه نقد و چک های خود نباشید چرا که می‌توانید در هر جا و در هر زمان با استفاده از موبایل خود از عملیاتی که بر روی چک هایتان انجام می‌گیرد آگاه شوید.

  • بسته پیمانکاری نرم افزار سپیدار:

    با استفاده از بسته پیمانکاری نرم افزار حسابداری سپیدار، می‌توانید از درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی به صورت کاملا جداگانه هر قرارداد گزارش گیری کنید.

    شما می‌توانید هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های مواد و مصالحی که در قرارداد شما مصرف شده است را به راحتی و سادگی در این نرم افزار، ثبت نمایید.

  • بسته پخش نرم افزار سپیدار:

    بسته پخش نرم افزار حسابداری سپیدار،  برای شرکت‌هایی که بخشی از کار آنها، پخش محصولات در نقاط مختلف می‌باشد، بسیار مناسب است.

    با استفاده از این بسته، می‌توانید بصورت مدون و یکپارچه بر عملیات پخش و فروش نظارت داشته باشید.

مزیت های نرم افزار حسابداری سپیدار

مزایای نرم افزار حسابداری سپیدار چیست؟

نرم افزار حسابداری سپیدار، دارای مزیت های زیادی می باشد. ما به صورت کلی و بر حسب نظرات کاربران خود، لیست زیر را تهیه کرده ایم.

این مزیت ها، اصلی ترین دلایلی است که کاربران، این برنامه حسابداری را انتخاب می کنند. این دلایل عبارتند از:

  • ۱. زیبا و چشم نواز بودن گرافیک:

    زیبا و چشم نواز بودن گرافیک نرم افزار سپیدار نسبت به نرم افزارهای موجود در بازار، یکی از دلایلی است که خریداران نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند.

  • ۲. ساده بودن و کاربردی:

    ساده بودن و در عین حال کاربردی بودن نرم افزار سپیدار باعث شده است که جایگاه عمیقی را در بین مشتریان خود به وجود آورد.

  • ۳. پشتیبانی بسیار قوی و مطمئن:

    پشتیبانی بسیار قوی که نرم افزار سپیدار دارد و این امر باعث شده که نسبت به رقباهای خود پیشی بگیرد.

    این پشتیبانی که از افراد خبره و متخصص تشکیل شده است در یک سال اول به صورت رایگان خدمات ارائه  می‌دهند که به صورت اینترنتی و تلفنی می‌باشد.

  • ۴. ثبت آسان دفاتر قانونی:

    نرم افزار سپیدار توانسته است ثبت دفاتر قانونی را به صورت کاملا ساده برای مشتریان خود فراهم کند.

مزایای نرم افزار سپیدار سیستم
  • ۵. کدینگ مناسب برای هر کسب و کار:

    نرم افزار سپیدار این امکان را به وجود آورده است که با توجه به کسب و کار شما کدینگ مناسب را ارائه دهد.

    همچنین امکان فعالیت در چند سال مالی بدون محدودیت برای شما وجود دارد و بستن سال مالی را نیز، به صورت خودکار توسط خود برنامه، انجام داده خواهد شد.

  • ۶. انواع گزارش های مالی بسته به نوع کسب و کار:

    نرم افزار سپیدار در بخش مرور حساب ها گزارش کاملی از گردش حساب ها به تفیک گروه، کل، معین و تفصیلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

    شما می توانید، در محدوده تاریخی مشخص واز گردش آن ها،  گزارش گرفته و در قالب فایل اکسل خروجی بگیرید.

    با استفاده از انواع گزارش های این برنامه، به راحتی می‌توانید یک سند را بر مبنای تاریخ، شماره سند، شماره پیگیری، تاریخ پیگیری و یا شرح آن جستجو، مشاهده و ویرایش نمایید.

  • ۷. کار به صورت هم زمان، برای کاربران مختلف:

    با استفاده از نرم افزار سپیدار، کاربران مختلف می توانند به صورت هم زمان، با این نرم افزار کار کرده و داده های خود را به برنامه اضافه یا ویرایش کنند.

معایب نرم افزار حسابداری سپیدار

در نظر داشته باشید که هرچقدر هم یک برنامه ممکن است عالی و خوب باشد، اما گاهی از کاربران، بابت مواردی در آن، شکوه و گلایه دارند.

با مزایایی که برای این نرم افزار دوست داشتنی بر شمردیم، باید بگوییم که از دید کاربران، این نرم افزار خالی از ایراد نیست. در زیر به دو نمونه آن که از دید کاربران، جزو عیب های نرم افزار حسابداری سپیدار محسوب می شوند، اشاره می کنیم:

  • گفته می شود که قیمت این نرم افزار، عموما از قیمت نرم افزار های موجود در بازار کمی بالاتر است.
  • بزرگ شدن مجموعه همکاران سیستم باعث کاهش انعطاف پذیری مجموعه همکاران سیستم شده است.

پاسخ به معایب نرم افزار حسابداری سپیدار

ایراد اول که عموما در سال های گذشته مطرح می شد، در سال های اخیر و با عوض شدن سیاست های کلی همکاران سیستم، کاملا تغییر پیدا کرده است. قیمت نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم، عملا در حاضر چندان تفاوتی با سایر برنامه ها ندارد.

از طرف دیگر، کاربردی و جامع بودن این نرم افزار، باعث شده است که عملا رقیب جدی ای در این حوزه نداشته باشد. بنابراین به نظر می رسد حتی اگر کمی قیمت خرید آن بالاتر باشد، عملا به نسبت امکانات ارائه شده در آن ، بسیار مناسب می باشد.

ایراد دوم بیشتر به خاطر مشکلات در نصب و راه اندازی و آموزش این نرم افزار بود. این مشکل، اکنون با وجود نمایندگی های بسیار زیاد، عملا مرتفع شده است.

شرکت صدرا محاسب بصیر نیز، یکی از نمایندگی های رسمی شرکت سپیدار سیستم می باشد که کلیه خدمات مرتبط با آن را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

نظرات کاربران نرم افزار حسابداری سپیدار

نظرات کاربران نرم افزار سپیدار در مورد آن چیست؟

یکی از مواردی که می تواند به دیگران، در تهیه و نصب یک نرم افزار، دید کاملی بدهد، نظرات کاربرانی است که پیش از شما، از برنامه استفاده کرده اند.

لیست زیر تنها بخشی از این مشتریان می باشد که به تدریج در سایت آپدیت نیز خواهد شد. این نظرات می تواند به خوبی، راهگشای شما در تشخیص مزایا و معایب نرم افزار سپیدار باشد.

  • نظرات اعضای تیم سایت ترب:

    سایت ترب، از معروف ترین سایت های مقایسه قیمت کالا در وب فارسی است. این تیم یک استارت تاپ است که توسط فارغ التحصیلان المپیادی دانشگاه شریف در سال ۹۳ به وجود آمده است.

    بسیاری از مشتریان محصولات خودشان را در این نرم افزار جستجو می‌کنند و بهترین فروشنده را پیدا می‌کنند.

    مدیر مالی این شرکت (آقای پویا مجیدی) از نرم افزار خدماتی حسابداری سپیدار استفاده کرده است و بیان می‌کنند این نرم افزار بسیار برای استارت تاپ ها مناسب است و توانسته است به نیاز چابک بودن، قابلیت ارتقا و اضافه شدن ماژول های تخصصی پاسخ مناسبی بدهد.

  • نظرات اعضای شرکت تولیدی زیتون طلایی:

    شرکت تولیدی زیتون طلایی، تولید کننده روغن‌های نباتی بالاخص روغن مایع فعالیت دارد.

    موضوعی که برای این شرکت اهمیت داشته است مدیریت ضایعات و مدیریت بهای تمام شده بوده است که با بررسی نرم افزارهای موجود در بازار و با تهیه نرم افزار تولیدی سپیدار توانسته اند این موضوع را به خوبی حل نمایند.

    از دید آقای مهدی محمدی  (سرپرست حسابداری شرکت زیتون طلایی ) کابری آسان و انطباق با استانداردهای حسابداری و راحتی در ارائه فایل های قانونی از مزایای نرم افزار حسابداری سپیدار می‌باشد.

    از دیدگاه آقای فرزاد علیخانی ( مدیر عامل شرکت زیتون طلایی ) نرم افزار سپیدار باعث افزایش راندمان و کاهش هزینه های تولید را برای شرکتشان داشته است و در نهایت باعث مطلوبیت بیشتر مشتری شده است.

مزایا و معایب نرم افزار سپیدار از دید کاربران
برای تماس با ما کلیک کنید

مشاوره رایگان

ما در صدرا محاسب به تمام سوالات شما در مورد نحوه تهیه و کار با نرم افزار سپیدار، پاسخ خواهیم داد.
برای تماس با ما کلیک کنید

نتیجه گیری در مورد مزایا و معایب نرم افزار سپیدار سیستم

در این مقاله ما به صورت کامل در مورد ویژگی های نرم افزار سپیدار برای شما صحبت کردیم.

در ابتدای مقاله درباره ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب و کامل توضیحاتی را ارائه دادیم. در ادامه به طور کامل مزایا و معایب نرم افزار مالی و حسابداری سپیدار را بیان نمودیم.

همچنین به بررسی سیستم حسابداری نرم افزار سپیدار پرداختیم و نظر کاربران نرم افزار سپیدار را بیان نمودیم.

اگر شما هم تجربه ای در استفاده از این نرم افزار و عیب ها یا مزیت های آن دارید، می توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را بیان نمایید.

اگر هنوز شک دارید که بهترین نرم افزار حسابداری در بازار کدام می باشد،  می توانید سوال خود را در بخش نظرات مطرح کنید. درصورت هرگونه سوال و یا ابهام، پاسخگوی شما هستیم.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما می‌توانید با شماره ۴۶۰۱۴۷۲۱-۰۲۱ و ۸۶۰۹۳۴۶۸-۰۲۱ تماس بگیرید.
همچنین می‌توانید فرم زیر را پر کرده تا در سریعترین زمان، کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

فرم مشاوره رایگان