زیر سیستم ارزی سپیدار

سیستم ارزی سپیدار به یاری شرکت هایی با چندین نوع منبع ارزی می آید. در عصر حاضر مبادلات کسب و کارها با انواع ارزهای رایج و حتی غیر رایج در کشور صورت می پذیرد. این تنوع ارز در کسب و کارهای بین المللی بیشتر به چشم می خورد.
اهمیت و ارزش ارز در ایران سبب شده تا بخشی از نرم افزار سپیدار را به این قسمت از کسب و کار اختصاص دهیم.
در ادامه ویژگی ها، نحوه فروش و قیمت سیستم حسابداری ارزی سپیدار را بررسی نموده ایم.

درخواست دمو سپیدار
مشاوره : ۰۲۱۴۶۰۱۴۷۲۱
زیرسیستم ارزی سپیدار

هدایای ویژه صدرا محاسب

شرکت صدرامحاسب بصیر هدیه های ویژه زیر را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

زیر سیستم ارزی نرم افزار سپیدار چیست؟

واردات و صادرات را می توان از شاخه های جدا نشدنی هر تجارتی نام برد. در این گونه قراردادها اصولا از ارزهای معتبر استفاده می شود. با توجه به گسترش این قبیل فعالیت ها، امروزه شاهد انجام معاملات خارجی در واحد های کوچک نیز هستیم.

با توجه به این موضوع که همواره نرخ ارز در حال تغییر است شما نیاز به سیستمی دارید که حسابداری معاملات ارزی را مدیریت کند. سیستم حسابداری ارزی سپیدار این امر را به صورت تخصصی انجام می دهد.

این زیرسیستم سپیدار را می توانید برای هر شرکتی با هر نوع فعالیت استفاده کنید. همچنین شرکت ها با هر مالکیتی از جمله حقیقی یا حقوقی می توانند با استفاده از آن به حسابداری معاملات ارزی رسیدگی کنند.

در این سیستم امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید به وسیله آن صفر تا صد معاملات بین المللی خود را آسان تر مدیریت کنید. در ادامه به بررسی امکانات و ویژگی های این سیستم پرداخته ایم.

سیستم ارزی سپیدار همکاران سیستم چیست؟

زیر سیستم حسابداری ارزی سپیدار چه امکاناتی دارد؟

این زیرسیستم به عنوان بخش تخصصی مدیریت معاملات ارزی باید به گونه ای باشد که به تمامی نیازهای این حوزه پاسخ دهد. نیازها و پاسخ حل آن ها به شرح زیر است:

  • سود و زیان معاملات با توجه به نوسانات ارز: از جمله مشکلات این حوزه می توان به عواقب ناشی از نوسان ارز اشاره نمود.
    به طور مثال شما در قراردادی مقداری از صورتحساب را پرداخته اید و مابقی را بعد از مدتی پراخت خواهید کرد. در این بین نوسانات ارز ممکن است به سود یا ضرر شرکت شما برای پرداخت مابقی مبلغ این قرارداد باشد. سیستم ارزی سپیدار به کمک شما می آید تا شما بتوانید سود و زیان این قرارداد را با توجه به نرخ ارز روز محاسبه کنید.
  • مبلغ ریالی و ارزی: شما با این امکان می توانید علاوه بر ورود مبلغ قرارداد به ریال، آن را با هر ارزی نیز ثبت کنید. درواقع بخش ریالی این سیستم به طور پیش فرض فعال است. شما می توانید با افزودن ارزهای مختلف خارجی از جمله دلار و یورو قراردادهای خود را طبق آن ها تنظیم کنید.

برتری این امکان این است که می توانید قراردادها را هم بر حسب ریال و هم ارزهای خارجی به صورت همزمان مشاهده کنید.

امکانات سیستم ارزی سپیدار

سیستم ارز سپیدار برای چه مشاغلی مناسب است؟

این سیستم مناسب تمامی شرکت ها با مالکیت های حقیقی و حقوقی است. همچنین شرکت ها با هر نوع فعالیتی از جمله تولیدی، بازرگانی، خدماتی و پیمانکاری می توانند از آن بهره ببرند.

نکته مورد توجه این است که شرکت شما با هر شرایط و فعالیتی در صورتی که با ارزهای خارجی سر و کار دارد می تواند از این زیرسیستم استفاده کند.

زیرسیستم ارز سپیدار سیستم برای چه مشاغلی مناسب نیست؟

تنها در صورتی که به هیچ طریقی با ارزهای خارجی سر و کار ندارید و تمامی معاملات و فعالیت های خود را با ریال ثبت می کنید به این زیرسیستم نیاز ندارید.

مشاغل مناسب برای زیر سیستم ارزی سپیدار

سیستم ارزی نرم افزار سپیدار چه کمکی به کسب و کارتان می‌کند؟

سیستم حسابداری سپیدار به طور پیش فرض واحد پولی ریال را برای حساب ها در نظر می گیرد. شما با کمک سیستم ارزی می توانید واحد های پولی متنوعی را برای حساب های خود اضافه کنید. این سیستم دقت حسابداری کسب و کارتان را حتی در معاملاتی که بر اساس ارز های خارجی است، بالا می برد.

با این سیستم می توانید صورت سود و زیان بر اساس ارزهای خارجی را دریافت کنید. این ویژگی زمانی برای کسب و کار شما تبدیل به مزیت می شود که سود و زیان معاملات را در نوسانات زیاد ارز به طور دقیق گزارش دهد. در این حالت است که می توانید از سود و زیان معاملات نتیجه گیری درستی برای کسب و کارتان کنید.

قیمت زیر سیستم ارزی نرم افزار سپیدار

به دلیل اهمیت ارز در معاملات شرکت های ایرانی و نوسانات ارز در ایران، ارزش سیستم های وابسته به این حوزه هر لحظه افزایش می یابد.

زیر سیستم ارزی سپیدار نیز به عنوان سیستم ثبت معاملات بر اساس ارزهای خارجی دارای اهمیت فراوانی است. حساسیت این موضوع سبب شده تا قیمت این سیستم قابل توجیه باشد.

در حال حاضر قیمت سیستم ارزی سپیدار مبلغ ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

انواع ارز در سیستم ارزی سپیدار

ویژگی‌های زیر سیستم ارزی نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم

سیستم ارزی سپیدار برای معاملات بین المللی بسیار کارآمد است.

در ادامه به ویژگی های برجسته این سیستم اشاره می کنیم:

  1. ثبت اسناد و عملیات با انواع ارز: شما با خریداری زیرسیستم ارزی می توانید معاملات خود را بر اساس ارز های خارجی از جمله دلار، یورو، درهم، یوان، ین، پوند و فرانک ثبت کنید.
  2. نگهداری اسناد به ارز پایه: نرم افزار سپیدار به صورت پیش فرض تمامی حساب ها را به ریال ثبت می کند. در صورت ثبت اسناد به ارز انتخابی می توانید گزارشات حساب ها را براساس ارز پایه نگهداری و صادر کنید.
  3. ثبت خرید: شما با این سیستم می توانید تمامی خرید ها بر پایه ارز های خارجی را ثبت کنید. همچنین می توانید به راحتی برای آن ها فاکتور صادر کنید.

مزایای زیر سیستم ارز سپیدار

در کنار ویژگی ها و امکانات این زیرسیستم می خواهیم به مزیتی از آن اشاره کنیم. این مزیت صدور سند تسعیر ارز است.
برای توضیح این مزیت بهتر است ابتدا نگاهی به مقدمات آن بیندازیم.

در حسابداری اقلام به دو دسته اقلام پولی و اقلام غیر پولی تقسیم می شوند.

اقلام پولی آن دسته از حساب ها هستند که با گذشت زمان مبلغ آن ها تغییر نمی کند. این موارد در صورت تورم و رکود تغییر می کنند. در این حالت یا قدرت می گیرند و یا قدرت خود را از دست می دهند. این حساب ها شامل حساب و اسناد دریافتنی، حساب و اسناد پرداختنی و سود سهام پرداختنی می باشند.

اقلام غیرپولی حساب هایی هستند که با گذشت زمان قیمت آن ها تغییر می کند. قیمت این اقلام به نسبت سطح عمومی قیمتها تغییر می کند. این حساب ها شامل دارایی نامشهود، دارایی ثابت، موجودی مواد و کالا و پیش پرداخت می باشد.

ویژگی مشترکی که در هر دو نوع اقلام وجود دارد می توان به ویژگی ارزی آن اشاره نمود. در واقع هر دو نوع اقلام پولی و غیرپولی دارای ویژگی ارزی هستند. نکته بعدی در این است که ویژگی تسعیر پذیری فقط در اقلام پولی امکان پذیر است. آن هم به این شرط که ویژگی ارزی داشته باشند.

در این صورت اگر ویژگی ارزی حساب فعال باشد، هنگام صدور سند حسابداری می توانید موارد زیر را نیز مشاهده کنید:

  • مبلغ ریالی
  • مبلغ ارز
  • نوع ارز
  • نرخ ارز
  • همچنین با توجه به نرخ ارز می توانید معادل ریالی مبلغ قرارداد را به صورت لحظه ای محاسبه کنید.

اگر حساب مورد نظر تسعیر پذیر باشد می توانید به راحتی صورت سود و زیان ناشی از نوسان ارز را مشاهده نمایید. سپس سند تسعیر را صادر کنید.

بخش های اسناد در سیستم ارزی سپیدار

مشخصات فنی نرم افزار ارزی سپیدار

برای فعال کردن امکانات این زیرسیستم از بخش شرکت می توانید ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین در این بخش می توانید واحد مبادله و تعداد ارقام اعشار را نیز تنظیم کنید. ارقام اعشار به طور پیش فرض در نرم افزار سپیدار چهار رقم ثبت شده است.

شما برای تنظیم این زیرسیستم باید در درختواره حساب ها برای حساب های معینی که نیاز به ویژگی ارزی دارند این گزینه را فعال کنید. برخی حساب ها طبق توضیح مختصری که درباره اقلام دادیم دارای دو ویژگی ارزی و تعسیر هستند. این اقلام از نوع اقلام پولی هستند. پس برای این حساب ها در درختواره حساب ویژگی ارزی و تعسیر پذیری را فعال می کنیم.

نحوه فروش سیستم حسابداری ارز سپیدار

برای خرید این سیستم ارزشمند دو راه وجود دارد:

  1. خرید حضوری: شما می توانید به شرکت صدرا محاسب بصیر مراجعه کنید. با کمک همکاران ما با این سیستم آشنا شوید. پس از تایید آن را تهیه کنید.
  2. خرید غیر حضوری: برای خرید غیر حضوری می توانید آنلاین و از طریق همین سایت اقدام کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. در این صورت مشاوران ما به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنند.

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما می‌توانید با شماره ۴۶۰۱۴۷۲۱-۰۲۱ و ۸۶۰۹۳۴۶۸-۰۲۱ تماس بگیرید.
همچنین می‌توانید فرم زیر را پر کرده تا در سریعترین زمان، کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

فرم مشاوره رایگان